Název:
Výuka tématu genetika člověka a anglického jazyka (metoda CLIL) na 2. stupni ZŠ
Překlad názvu:
Teaching Human Genetics and English Using CLIL Method at Lower Secondary Level
Autoři:
ZIKOVÁ, Sylvie Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá vyučováním genetiky a anglického jazyka (metoda CLIL). Hlavním cílem bylo navrhnout čtyři výukové aktivity k tématu genetika člověka. Dané aktivity byly poté ověřeny v praxi. V literární části je práce zaměřena na metodu CLIL a její definici a na téma genetika člověka. V druhé části se práce zaměřuje na ověření výukových aktivit u žáků 8. tříd během tří vyučovacích hodin. Výsledky ukázaly, že většina žáků by si výuku metodou CLIL zopakovala i v jiném předmětu a že se jejich znalosti o tématu genetika člověka výrazně zlepšily po absolvování výuky.The thesis deals with teaching genetics and the English language (CLIL method). The main aim was to design four learning activities on the topic of human genetics. The given activities were then tested in practice. In the literature part, the thesis focuses on the CLIL method, its definition, and the topic of human genetics. In the second part, the thesis focuses on the validation of the learning activities with 8th grade students during three lessons. The results showed that most of the pupils would repeat the CLIL method teaching in another subject and that their knowledge of the topic of human genetics improved significantly after the teaching.
Klíčová slova:
CLIL; genetika; výuka anglického jazyka; výuka přírodopisu; výukové aktivity; CLIL; English language teaching; genetics; learning activities; science teaching Citace: ZIKOVÁ, Sylvie. Výuka tématu genetika člověka a anglického jazyka (metoda CLIL) na 2. stupni ZŠ. České Budějovice, 2023. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/66943