Název:
Vizualizace vodní hladiny
Překlad názvu:
Water Surface Visualization
Autoři:
Kliš, Michal ; Vlnas, Michal (oponent) ; Starka, Tomáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem této práce je průzkum i implementace metod pro simulaci a vizualizaci rozsáhlých vodních ploch v reálném čase. Poznatky získané průzkumem jsou dále zužitkovány v implementaci konkrétní aplikace sloužící k simulaci oceánů. Mezi projednané metody náleží zejména spektrální metoda. Text čtenáři nabídne kromě samotného seznámení s touto metodou i různé poznatky, na které je vhodné se při její implementaci zaměřit.
The aim of this work is to investigate and implement methods for real-time simulation and visualization of large water bodies. The knowledge gained from the research is further exploited in the implementation of a specific application used for ocean simulation. Among the methods discussed is the spectral method. The text will offer the reader, in addition to the actual introduction to this method, various insights to focus on in its implementation.
Klíčová slova:
compute shader; Fourierova transformace; Gerstnerovy vlny; počítačová grafika; počítačová grafika.; simulace oceánů; Simulace vody; spektrum; spektrální metoda; vizualizace; compute shader; computer graphics; computer graphics.; Fourier transform; Gerstner waves; ocean simulation; spectra; spectral method; visualization; Water simulation
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/213799