Název:
Analýza příčin chybového jednání řidičů vedoucí ke vzniku dopravní nehody.
Překlad názvu:
Analysis of the causes of driver error negotiations leading to the emergence of an accident
Autoři:
ŠORTNER, Milan Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce je výzkumem současného stavu na českých silnicích. Hlavním úkolem bylo nalézt hlavní příčinu chybového jednání řidiče v provozu. Pomocí analýz zaměřených na vliv ve 4 kategoriích : Vliv prostředí, vliv automobilu, vliv vykonávané pracovní činnosti na chování člověka a vliv samotného člověka na svojí pracovní činnost byla tato příčina blíže specifikována. Ve výzkumech je zahrnuto i dotazníkové šetření, jehož úkolem je shrnout názory řidičů, mužů i žen, na současnou situaci. Analýzy vlivů jednotlivých faktorů byli koncipovány jako terénní měření, přičemž byl kladen důraz na vybrané přestupky proti pravidlům. Zejména bylo toto měření zaměřeno na vliv vykonávané pracovní činnosti člověkem v těchto ohledech: dodržování maximální povolené rychlosti, nezastavení na místech, kde je to dáno dopravní značkou a použití bezpečnostních pásů řidičem vozidla. Vliv prostředí byl otestován vhodností řešení dopravních míst, zejména pak přechodů pro chodce. Vliv samotného člověka je pak charakterizován v další části. Analytická část má pak za úkol shrnout a porovnat údaje získané při měření, jenž jsou uvedeny v části Experimentální. V závěru práce je seznam doporučení pro jednotlivé oblastí, které by měly přinést zlepšení současného stavu. This thesis is the current stat of research on Czech roads.The main task was to find the major cause of errors in the drivers` conduct of operations. The analysis is focused on the impact of 4 categories: environmental impact, the impact of the car, the influence of work on human behavior and influence the very man to his work activities were the cause further specified. In my research is also included a questionnaire, whose job is to summarize the views of drivers, both men and women of the current situation. The analysis of individual factors were designed as field measurements, with emphasis placed on selected offenses against the rules. This was particularly aimed at measuring the impact of work performed by humans in these respects: respect the maximum speed limit, failing to stop at places where it's due to traffic signs, and use of safety belts by the driver of the vehicle.The influence of environment was tested, as well as the suitability of sites dealing with traffic, especially pedestrian crossings. The influence of people itself is then characterized in the next section. The analytical part has the task to summarize and compare data obtained from measurements, which are listed in the Experimental section. The conclusion is a list of recommendations for individual areas, which should bring improvements to the current situation.
Klíčová slova:
ANALÝZA ŘIDIČE; BEZPEČNOST SILNIČNÍHO PROVOZU; DOPRAVA; NEHODA; ACCIDENT; DRIVER ANALYSIS; ROAD SAFETY; TRANSPORT Citace: ŠORTNER, Milan. Analýza příčin chybového jednání řidičů vedoucí ke vzniku dopravní nehody.. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Fakulta zemědělská a technologická
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/11279