Original title:
Osobnost vysokoškolského učitele a jeho způsoby zvládání náročných situací ve třídě
Translated title:
A personality of University teacher and ways of coping of exigeant events in classroom
Authors:
VINTROVÁ, Eva Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Obsah práce se zabývá osobností vysokoškolského učitele. V teoretické části je rozebrána jeho struktura a dynamika, dále konflikty v roli, klíčové kompetence, výukové styly, sebepoznávání a autoevaluace. Další část je zaměřena na teorii stresu, ochranné mechanismy, zvládání náročných situací ve třídě, kontaktní styly, interakce a komunikace učitele a studentů. V praktické části jsem, ze základních exploračních metod pedagogického výzkumu, použila rozhovor a dotazník, s cílem zmapovat názorovou hladinu vybraných pedagogů na možné způsoby zvládání náročných situací ve třídě. V závěru jsem shrnula získané poznatky.Content work deal with personality university teacher. In theoretic parts is out of print his structure and dynamism, further conflict in role, pivotal jurisdiction, tutorial style, themselves-cognition and autoevaluation. Next part is sight on theory stress, protective gadgetry, coping exacting situation in class, contact style, interaction and communication teacher and student. In practical parts I, from basic exploration method pedagogic research, using talk, sighting and questionnaire, with the aim of chart opinion surface choice pedagogue on possible manners coping exacting situation in class. At the close I lumped gained piece of knowledge. Citation: VINTROVÁ, Eva. Osobnost vysokoškolského učitele a jeho způsoby zvládání náročných situací ve třídě. České Budějovice, 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/20034