Original title:
Zhodnocení věrnostního programu a možnosti dalšího rozšíření tohoto programu v lékárnách ALMA
Translated title:
Evaluation of the Loyalty Program and the Possibility of Further Expansion of this Program in Pharmacies ALMA
Authors:
SKÁLOVÁ, Veronika Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce byla zpracována na téma: Zhodnocení věrnostního programu a možnosti rozšíření tohoto programu v lékárnách ALMA. Cílem této práce bylo zhodnocení věrnostního programu v Lékárně ALMA a navržení možností dalšího rozšíření do partnerských lékáren ALMA. Praktická část bakalářské práce byla rozdělena do tří částí. V první části bylo provedeno zhodnocení věrnostního programu pomocí interních dat získaných z prodejního systému a z pohovorů s pracovníky lékárny. V další části byl proveden marketingový výzkum mezi zákazníky lékárny. Dotazníkové šetření zjišťovalo, jak často zákazníci navštěvují lékárnu, zda jsou spokojeni a za jakých podmínek by pravidelně nakupovali v lékárně ALMA. V třetí fázi této práce byly navrhnuty možnosti rozšíření tohoto programu v Lékárně ALMA a v partnerských lékárnách ALMA.In this Bachelor thesis were processed Topic: Evaluation of the loyalty program and the possibility of further expansion of this program in pharmacies ALMA. The aim of this study was to evaluate the loyalty program in the pharmacy ALMA and options for further expansion into partner pharmacies ALMA. The practical part of this thesis was divided into three parts. In the first part of this thesis there was an assessment of the loyalty program using internal data obtained of sale system and from interviews with pharmacy staff. In another part of the thesis there was marketing research carried out, which was conducted among pharmacy customers. Questionnaire survey investigated how often customers visit a pharmacy, whether they are satisfied, and under what conditions would regularly buy at the pharmacy ALMA. In the third stage of this thesis were having suggested the possibility of extending this program in the pharmacy ALMA and partner´s pharmacies ALMA.
Keywords:
customer; loyalty program; sales promotion; podpora prodeje; věrnostní program; zákazník Citation: SKÁLOVÁ, Veronika. Zhodnocení věrnostního programu a možnosti dalšího rozšíření tohoto programu v lékárnách ALMA. České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/15060