Original title:
OČEKÁVÁNÍ ZAHÁJENÍ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Translated title:
EXPECTATION SCHOOL ATTENDANCE
Authors:
BURGSTALLEROVÁ, Kateřina Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V teoretické části zmapuji na základě práce s odbornou literaturou problematiku školní docházky, popíšu dítě zahajující školní docházku z pohledu vývojové psychologie, zmíním možné adaptační potíže. Dále se pokusím vymezit rozdíly mezi primárním a preprimárním vzděláváním, jejich pojetím v kurikulárních dokumentech. V praktické části se pokusím pomocí kvalitativních rozhovorů zjistit, jaká jsou očekávání budoucích prvňáčků a jejich rodičů od zahájení školní docházky, první třídy a školy vůbec.In a theoretical part of this work I will map on the basis of work with qoalifications literature the problem of inauguaration school attendance. Describ pre-school child from the porspective of development psychology, will mention posibility of adaptions problems.I will also try to quylify the diference between primary and preprimary education, and conception in document of education program. In practical part I will with aid of quality interview to find out, how is the expectation of future pupils and their parents from inauguration of school attandance, from firs classe and from scholl at all.
Keywords:
development psychology; education program; school attendance; vzdělávací program; vývojová psychologie; školní docházka Citation: BURGSTALLEROVÁ, Kateřina. OČEKÁVÁNÍ ZAHÁJENÍ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY. České Budějovice, 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/19791