Original title:
Možnosti využití "Filozofie pro děti" jako prevence sociálně patologických jevů ve školní družině
Translated title:
Philosophy for Children as Means of Preventing Socio-Pathological Phenomena in Extracurricular Activities
Authors:
PLÍVOVÁ, Klára Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce pojednává o využití pedagogického programu Filozofie pro děti, který se zaměřuje na rozvoj kritického, logického a angažovaného myšlení u dětí, jako preventivního programu využitelného ve školní družině při předcházení sociálně patologickým jevům. V první části je charakterizována činnost školní družiny a jsou stručně popsány sociálně patologické jevy, které se mohou v rámci školní družiny objevit, a jejich příčiny vzniku. V druhé části je popsán pedagogický program Filozofie pro děti, kanadský program La Traversée zaměřující se na prevenci násilí, a jejich propojení. Ve třetí části jsou popsány a zhodnoceny možnosti využití tohoto programu ve školní družině jako preventivního programu. V závěru práce jsou navrženy možnosti provedení výzkumu a porovnání s ostatními zeměmi.The thesis treats the usage of Philosophy for Children, a program focused on fostering critical, creative and caring thinking in children, as means of preventing socio-pathological phenomena. The first part describes the work of an after-school care centre, and also briefly describes socio-pathological phenomena that can arise in an after-school care centre as well as their causes. The second part introduces Philosophy for Children as well as the Canadian program of La Traversée focused on violence prevention. The third part examines the possibilities of using the program as means of violence prevention in an after-school care centre. Conclusion outlines suggestions for further research and comparison with other countries.
Keywords:
after-school; education; free time; Key terms: Philosophy for Children; preventive.; Socio- Pathological Phenomena; Filozofie pro děti; pedagogika; prevence.; sociálně patologické jevy; volný čas; školní družina Citation: PLÍVOVÁ, Klára. Možnosti využití "Filozofie pro děti" jako prevence sociálně patologických jevů ve školní družině. České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/17122