Original title:
Mobilní hra typu obrana hradu
Translated title:
Castle Defense Mobile Game
Authors:
Rivola, Michal ; Dolejška, Daniel (referee) ; Pluskal, Jan (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2023
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem práce je navrhnout a vyvinout jednoduchou hru pro mobilní zařízení. Hra je vyvíjena v herním enginu Unity. Jedná se o hru, ve které hráč brání svůj hrad a vylepšuje ho, zkoumá různé typy jednotek, které následné také vylepšuje. Ve hře budou implementovány herní prvky, které jsou unikátní pro tento žánr. Dalším důležitým prvkem této práce je lokalizace do různých jazyků, aby si hráči mohli užít hru v jejich mateřském jazyce. V práci je popsán návrh této hry a také její implementaci. Dále je součástí práce způsob testování hry a následné zvěřejnění na Google play.
The aim of the thesis is to design and develop a simple game for mobile devices. Game is developed in the Unity game engine. It is a game in which the player defends his castle and improves it, researches different types of units, and then upgrading them. The game will implement gameplay elements that are unique to this genre. There is also focuse on loca- lization into different languages for greater reach to potential players. The thesis describes the design of this game as well as its implementation. The method of testing the game and subsequent publication on the Play Store is also part of the work.
Keywords:
android; game; localization; state machine; unity; unity3d; android; hra; konečný automat; lokalizace; unity; unity3d
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/211164