Název:
Backfire
Překlad názvu:
Backfire
Autoři:
Jan, Šimon ; Absolon, Tomáš (oponent) ; Tajovský, Jakub (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění
Abstrakt: [cze][eng]
Ústředním bodem mojí práce je nastavování pravidel procesu tvorby a následné zkoumání tendencí tato pravidla prohlubovat nebo naopak porušovat. Vymezování si vlastního pole na základě pravidel vnímám mimo jiné jako podstatu ukotvení své tvůrčí osobnosti v rámci umělecké praxe. Bakalářská práce rozvíjí také vztah mezi dvěma formáty a dvěma materiály v jednom obraze. Stěžejní je technika pyrografie ajejí ambivalentní symbolika nevratného aktu, zničení ale zároveň ochrana. V obrazech jsou obsaženy symboly v podobě dvou soupeřících čikooperujících tvarů inspirovaných biologickými rytmy. Dále tato práce zkoumá problematiku linie, plochy, hranice, rámování, opakování a gamifikace.
The central point of my work is setting the rules of the process of creation and then exploring the tendency to deepen or break these rules. I see the definition of my own field on the basis of rules as, among other things, the essence of anchoring my creative personality within my artistic practice. The thesis also develops the relationship between two formats and two materials in one painting. Central to this is the technique of pyrography and its ambivalent symbolism of an irreversible act, destruction yet protection. The paintings contain symbols in the form of two competing or cooperating shapes inspired by biological rhythms. Furthermore, this work explores issues of line, area, boundary, framing, repetition and gamification.
Klíčová slova:
dualita; formát; gamifikace; hranice; linie; malba; plocha; pravidla; pyrografie; borders; duality; format; gamification; line; painting; pyrography; rules; surface
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/210713