Original title:
Možnosti využití sociálních sítí v podnikové praxi
Translated title:
Possibilities of usage of social networks in business practice
Authors:
MARTÍŠEK, Petr Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Základem lidské společnosti je komunikace, k tomu v posledních desetiletích výrazně napomohl internet. Fenoménem posledních let je pak masové propojení lidí pomocí sociálních sítí. Cílem mé práce bylo zmapovat situaci v oblasti využívání a rozvoje sociálních sítí, výhody a nevýhody v oblasti komunikace, jejich vývoj a jejich budoucnost. Ve své analýze jsem dále řešil možnosti využití těchto sítí v podnikové praxi. Základem hodnocení se staly dva průzkumy. Průzkum v oblasti spotřebitelského trhu hodnotil v jakém rozsahu a s jakým zaměřením využívají sociální sítě lidé v České republice, druhý pak se zaměřil na podnikatelské subjekty a mapoval, jak firmy využívají sociální sítě ke komunikaci se zákazníky a širší veřejností.Communication is the basis of the human society; Internet has contributed to that in recent decades. Mass interconnection of people by means of social networks is a phenomenon of recent years. The purpose of my thesis was to map the situation in the area of the use and development of social networks, advantages and disadvantages in the area of communication, their development and their future. In my analysis, I also dealt with possible ways of using these networks in business. Two surveys have become the basis of my evaluation. The survey in the field of consumer market evaluated the extent and orientation of the use of social networks by people in the Czech Republic; the other one concentrated on business entities and mapped the way how companies use social networks for communicating with customers and general public.
Keywords:
applications; buyings portals; companies; consumer market; customer; elements of networks; Facebook; Hi5; LinkedIn; MySpace; networks; operative communications; pages; social network; Twitter; user´s profile; aplikace; Facebook; firmy; Hi5; LinkedIn; MySpace; nákupní portály; operační komunikace; prvky sítí; sociální síť; spotřebitelský trh; stránky; sítě; Twitter; uživatelské profily; zákazník Citation: MARTÍŠEK, Petr. Možnosti využití sociálních sítí v podnikové praxi. České Budějovice, 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/19379