Název:
Problematika začleňování žáků s hraničním intelektem do běžné ZŠ: spolupráce mezi asistentem pedagoga a pedagogem
Překlad názvu:
The issue of integrating pupils with borderline intellect into mainstream primary school: cooperation between the teaching assistant and the teacher.
Autoři:
ZACHARIÁŠOVÁ, Marie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá problematikou začleňování žáků v hraničním pásmu intelektu do běžné základní školy. Prostřednictvím rozhovorů s pedagogy popisuje vzájemnou spolupráci mezi jednotlivými aktéry pedagogického procesu. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou, kde jsou vymezeny pojmy související s tématem, a část praktickou, která se zabývá pilotním šetřením vycházejícím z polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy, kteří mají zkušenosti se vzděláváním žáků v hraničním pásmu intelektu a spolupracují přitom s asistenty pedagoga. Součástí praktické části práce je případové studie žáka s hraničním intelektem a reflexe osobní čtyřleté asistentské zkušenosti s tímto žákem. V diskuzi předkládám zjištění, která vyplynula z pilotního šetření a která nejsou veřejnosti příliš známá. The thesis deals with issues of the integration pupils in boarder zone of intellect into common elementary schools. It describes reciprocal cooperation between particular teachers and assisstants through interviews. The Bachelor thesis is devided into two parts. In the theoretical part there are specified all terms related to the thesis. The practical part is aimed at pilot study based on semi-structured interviews with teachers who are experienced with pupils in boarder zone of intellect and who cooperate with teaching assistents. This part also includes a case study of the pupil with boarder zone of intellect and the reflection of personal four-year assistent experience with that pupil. In the disscusion I present the results coming from the pilot study which are not well-known in public.
Klíčová slova:
asistent pedagoga; hraniční intelekt; inkluze; oslabení kognitivního výkonu; podpůrná opatření; Boarder zone of intellect; inclusion; supporting measures; teaching assistent; weakening of cognitive performance Citace: ZACHARIÁŠOVÁ, Marie. Problematika začleňování žáků s hraničním intelektem do běžné ZŠ: spolupráce mezi asistentem pedagoga a pedagogem . České Budějovice, 2023. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/68775