Název:
Srovnání kooperativního učení s jinými formami výuky na 2. stupni ZŠ
Překlad názvu:
Comparison of cooperative learning and other forms of learning at lower secondary school
Autoři:
PETERKOVÁ, Lucie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se bude věnovat srovnání kooperativního učení s jinými formami výuky na 2. stupni základní školy a vytyčení výhod a nevýhod plynoucích z využití kooperativního učení. V teoretické části práce bude rozebrán koncept kooperativního učení a následně budou rozebrány ostatní zvolné formy výuky. V praktické části se práce bude věnovat šetření, který spočívá v realizaci připravených hodin na principu kooperativního učení, které proběhnou v 9. ročníku 2. stupně 1. ZŠ Sedlčany. Nejprve bude popsána příprava a průběh realizovaných hodin. Druhá část šetření se bude zaobírat zpětnou vazbou mezi žáky, zúčastněných realizovaných hodin, prostřednictvím vytvořeného dotazníku. Na základě vyhodnocení výsledků dotazníku bude zjištěno, jaký mají žáci pohled na kooperativní vyučování v porovnání s hodinami, ve kterých jsou využívány jiné formy výuky a jaké vidí výhody či nevýhody při využívání kooperativního učení ve výuce. Šetření bude doplněno rozhovorem s paní učitelkou účastněnou realizovaných hodin vedených principem kooperativní formy výuky. Na závěr praktické části bude zařazena vlastní reflexe realizovaných hodin. The aim of bachelor thesis is to compare cooperative learning with other forms of teaching at the lower secondary school and to outline the advantages and disadvantages of using cooperative learning. In the theoretical part of the thesis, the concept of cooperative learning will be presented, followed by a discussion of other forms of learning. In the practical part of the thesis, the action research will be devoted to the implementation of prepared lessons based on the principle of cooperative learning, which will be realized in the 9th grade of the 2nd grade of the 1st elementary school Sedlčany. First, the preparation and the course of the implemented lessons will be described. The second part of the research will deal with a survey among the pupils participating in the implemented lessons, through a questionnaire. Based on the evaluation of the questionnaire results, it will be found out what the pupils' view of cooperative learning is in comparison with lessons in which other forms of teaching are used and what they see as the advantages or disadvantages of using cooperative learning in teaching. The investigation will be complemented by an interview with a teacher involved in implemented lessons guided by the cooperative learning principle. At the end of the practical part, self-reflection of the implemented lessons will be included.
Klíčová slova:
formy výuky; kooperace; Kooperativní vyučování; nevýhody kooperativní výuky; výhody kooperativní výuky; advantages of cooperative teaching; cooperation; Cooperative teaching; disadvantages of cooperative teaching; forms of teaching Citace: PETERKOVÁ, Lucie. Srovnání kooperativního učení s jinými formami výuky na 2. stupni ZŠ. České Budějovice, 2023. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/67679