Original title:
Diagnostika čteného textu ve 2. ročníku ZŠ v návaznosti na metody prvopočátečního čtení
Translated title:
Diagnostics of the read text in the second year of primary school in connection with the methods of initial reading
Authors:
SCHÖNBAUEROVÁ, Lucie Document type: Master’s theses
Year:
2023
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce s názvem Diagnostika čteného textu ve 2. ročníku ZŠ v návaznosti na metody prvopočátečního čtení se zabývá čtenářskou úrovní žáků, jejichž výuka čtení probíhala rozdílnými metodami čtení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část pojednává o dovednostech ve čtení, etapách rozvoje čtení, práci se zaostávajícími čtenáři a diagnostice čtenářského výkonu. Výzkumná část je zaměřena na diagnostiku čtenářských výkonů u žáků vyučovaných metodou analyticko-syntetickou, metodou genetickou a metodou Sfumato. Cílem práce je porovnání těchto metod ve čtení.A dissertation called "A Reading Assessment of Second Grade in Elementary School in Response to Initial Reading Techniques" evaluates the level of reading skills in students who were educated by different reading techniques. The dissertation consists of theoretical chapter as well as practical research. The theoretical part describes the reading skills, the stages of reading development, working with delayed readers and analysis of reading performance. The research part focuses on analysis of reading performances of readers, who were taught reading by analytical-synthetic method, genetic method or Sfumato method. The research purpose is a comparison of these methods in reading education.
Keywords:
initial reading; reading skills and reading diagnostic; types and qualities of reading; diagnostika čtení; druhy a kvality čtení; prvopočáteční čtení; čtenářské dovednosti Citation: SCHÖNBAUEROVÁ, Lucie. Diagnostika čteného textu ve 2. ročníku ZŠ v návaznosti na metody prvopočátečního čtení. České Budějovice, 2023. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/66672