Název:
Srovnání historické přesnosti renesančního umění v počítačové hře Assasin's Creed II.
Překlad názvu:
A comparison of the historical accuracy of the Renaissance art in the computer game Assasin's Creed II
Autoři:
VARGOVÁ, Hana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Jejím cílem je porovnat především architekturu renesanční Florencie s její herní interpretací, a tím získat přehled o shodách a odlišnostech. Zaměřuje se také na to, jak je historie prezentována v dnešní kultuře mladým lidem. Teoretická část se zabývá především vývojem herního průmyslu a s tím spojené společnosti Ubisoft. Ta měla na svědomí vývoj hry Assasin's Creed II., která je stěžejní hrou pro tuto práci. Z herního prostředí je popisována především architektura a s ní spojené umění renesanční Florencie a hierarchie společnosti. Kvůli zvolenému téma hry je nutné zde zmínit i vznik a vývoj společenství templářů a asasínů. V druhé části teoretického bloku je rozvedena skutečná historie renesanční Florencie, kde je popsána architektura i společnost města. Na závěr je podrobnější pozornost věnována historii a architektuře baziliky Santa Maria Novella, která je stěžejní budovou pro praktickou část této práce. Praktická část se tedy věnuje především průčelí baziliky a její interpretaci ve hře. Obsahem je také skicový a studijní materiál, který slouží jako podklad pro finální modelaci tohoto fragmentu. The bachelor thesis is divided into a theoretical and a practical part. Its goal is to compare, above all, the architecture of Renaissance Florence with its game interpretation and thereby gain an overview of similarities and differences. Furthermore, it is also determined how history is presented in today's culture to young people. The theoretical part focuses mainly on the growth of the game industry and along with that on the Ubisoft company. It was responsible for the development of Assasin's Creed II, which is the core game for this thesis. It describes the society, architecture and the associated art of Renaissance Florence as depicted by the developers in the game. Because of the chosen subject matter of the game, it is also necessary to mention here the emergence and development of the Templar and Assassin brotherhoods. In the second part of the theoretical section, the actual history of Renaissance Florence is described. Here the architecture and society of the city are described. Finally, the history and architecture of the Basilica of Santa Maria Novella, which is the key building for the practical part of this thesis, is discussed in more detail. The practical part therefore focuses on the façade of the basilica and its interpretation in the game. It also contains sketches and study material that serves as a basis for the final modelling of this fragment.
Klíčová slova:
architektura; asasíni; Florencie; hra Assasin's Creed II.; renesance; Santa Maria Novella; templáři; architecture; Assasin's Creed II. game; assassins; Florence; renaissance; Santa Maria Novella; templars Citace: VARGOVÁ, Hana. Srovnání historické přesnosti renesančního umění v počítačové hře Assasin's Creed II.. České Budějovice, 2023. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/67981