Název:
Analýza postojů studentů základních a středních škol k romské populaci
Překlad názvu:
The Attitude Analysis of Elementary and Secondary School Students to Romany Population
Autoři:
JANOTA, Pavel Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce stručně popisuje podstatu postojů a jejich utváření, seznamuje čtenáře se současnou situací Romů v České republice, naznačuje a stručně popisuje určité problémy, se kterými se Romové v jednotlivých oblastech svého života potýkají. Teoretická část také stručně popisuje hlavní aspekty vztahu mezi majoritní společností a Romy, seznamuje čtenáře s mediální prezentací Romů a jejich současné situace a upozorňuje na extrémní podobu vztahu majoritní společnosti k Romům. Praktická část obsahuje analýzu informovanosti respondentů o Romech, jejich historii a současné situaci, analýzu zkušeností respondentů s Romy, analýzu vzájemného vztahu mezi informacemi, které respondenti o Romech, mají s tím, jak respondenti Romy hodnotí, analýzu vzájemného vztahu mezi zkušenostmi, které respondenti s Romy mají, s tím, jak respondenti Romy hodnotí a analýzu zdrojů, prostřednictvím kterých respondenti informace o Romech získávají. Cílem práce bylo zjistit postoje mládeže k romské populaci a analyzovat některé vlivy, které se na utváření těchto postojů podílejí. The bachelor thesis briefly describes the fundamental of the attitudes and their formation. It informs the reader about a present situation of Romanies in the Czech Republic, predicates and shortly describes certain problems that Romanies deal with in particular parts of their lives. The theoretical part also briefly describes main aspects of the relation between the majority society and Romanies, informs the reader about a media presentation of Romanies and their present situation and points out the extreme form of the relation of the majority society to Romanies. The practical part contains a respondent informedness analysis about Romanies, their history and present situation and a respondent experience analysis with Romanies. Then there is an analysis of mutual relation among the pieces of information which the respondents have about Romanies and how they evaluate them afterwards. There is an analysis of mutual relation of the pieces of experience that the respondents have with Romanies and how the respondents evaluate Romanies then. Finally, there is an analysis of the sources where the respondents get their pieces of information about Romanies from. The aim of thesis was to find out the attitudes of the young to the Romany population and to analyze some of the influences which can be formative in this process.
Klíčová slova:
informovanost.; majoritní společnost; postoje; Romové; zkušenosti; attitudes; experience; informedness.; majority society; Romanies Citace: JANOTA, Pavel. Analýza postojů studentů základních a středních škol k romské populaci. České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/17187