Original title:
Alternatívne zdroje pohonu a ich vnímanie slovenskými spotrebiteľmi
Authors:
Pešta, Štefan Document type: Master’s theses
Year:
2022
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Pešta, Š. Alternativní zdroje pohonu a jejich vnímání slovenskými spotřebiteli. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2022. Diplomová práce se zabývá vnímáním alternativních zdrojů pohonu slovenskými spotřebiteli na automobilovém trhu. V této práci je identifikováno vnímání a povědomí o alternativních pohonech na Slovenském trhu. Následně jsou navržena doporučení, na základě zjištěných informací primárního a sekundárního výzkumu, pro prodejce a pro stát. Pro získání podkladů v primárním výzkumu proběhlo dotazníkové šetření a hloubkové rozhovory. Celkem 749 respondentů se zúčastnilo dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů se zúčastnilo 11 respondentů. Výsledky výzkumu poukazují na oblasti, na které se musí prodejci a stát soustředit, aby byl zrostl zájem o alternativní zdroje pohonu vozidel.Pešta, Š. Alternative sources of propulsion and their perception by Slovak consu-mers. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2022. This thesis describes the perception of alternative sources of propulsion by Slovak consumers on the automotive market. The thesis identifies the perception and awareness of alternative propulsion in the Slovak market. Subsequently, recommendations are proposed based on the findings of primary and secondary research for vendors and for the state. A questionnaire survey and in-depth interviews were conducted to obtain data in the primary research. A total of 749 respondents participated in the survey and 11 respondents participated in an in-depth interviews. The results of the research points to areas that vendors and the state must focus on in order to increase interest in alternative forms of vehicle propulsion.
Keywords:
alternative propulsion sources; alternatívní zdroje pohonu; automobilový marketing; automotive marketing; awareness; ecological situation; ekologická situace; perception; povědomí; slovak consumers; slovak market; slovenský spotřebitelé; slovenský trh; vnímaní