Original title:
Teorie rozmanitých inteligencí a její konsekvence pro pedagogickou praxi
Translated title:
The Theory of Multiple Intelligences and its Consequences for Educational Practice
Authors:
ŽŮRKOVÁ, Lydie Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce představuje teorii rozmanitých inteligencí Howarda Gardnera. V první kapitole se zabývá pojmem inteligence a základními přístupy k jejímu studiu. Věnuje se nezbytným předpokladům, za kterých může být určitá schopnost nebo dovednost nazvána inteligencí. Dále popisuje jednotlivé inteligence a představuje kritiku této teorie. Poslední kapitola nastiňuje možný dopad pro pedagogickou praxi a také pro pedagogiku volného času. The thesis presents The Theory of Multiple Intelligences by Howard Gardner. In the first part, it deals with the concept of intelligence and basic approaches to its study. It also deals with necessary criteria for the term of intelligence. It is followed by description of the various intelligences and presents critique of the Theory. The last chapter summarizes its possible consequences for Educational Practice and for leisure education theory.
Keywords:
basic approaches to the study of intelligence; Educational Practice; Howard Gardner; intelligence; leisure education theory; The Theory of Multiple Intelligences; Howard Gardner; inteligence; pedagogická praxe; pedagogika volného času; přístupy ke studiu inteligence; teorie rozmanitých inteligencí Citation: ŽŮRKOVÁ, Lydie. Teorie rozmanitých inteligencí a její konsekvence pro pedagogickou praxi. České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/17130