Original title:
Hiporehabilitace a její možné využití u žáků středních škol
Authors:
Divišová, Markéta Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce s názvem „Hiporehabilitace a její možné využití u žáků středních škol“ se zabývá tématem, jak pomáhá hiporehabilitace postiženým jedincům. Cílem je zjistit, zda tato rehabilitace pomáhá ve zvládání stresu, zda zlepšuje školní prospěch, posiluje sociálních vazby a komunikační schopnosti. V rámci výzkumného šetření byla využita dotazníková metoda, technika dotazníku. Ten byl distribuován online formou a následně sesbíraná data byla zpracována. Bylo zjištěno, že u většiny jedinců hiporehabilitace pomáhá ve snižování stresu, zlepšuje hodnocení žáků a dopomáhá díky zlepšené komunikaci i k tvorbě sociálních vztahů. Dosažené výsledky mohou posloužit i v praxi. Díky uvedeným výsledkům se jeví hiporehabilitace jako přínosná pro žáky středních škol. Tyto výsledky mohou být také inspirací pro lékaře, když budou tuto terapii předepisovat. Je možné tak zlepšit klientovu životní situaci v soukromém životě i ve škole. Bohužel není moc zdrojů, které se zabývají využitím hiporehabilitace v pedagogice. Průzkumné otázky se volily podle toho, co se jeví jako důležité pro lepší vzdělávání na škole. Výsledky je potřeba vnímat jako určitou prvotní sondu. Dotazováni byli především rodiče. Jedná se tedy o názory respondentů, kteří mají subjektivní pohled na otázky v dotazníku. Rodiče mohou vidět zlepšení ve škole i doma. Kdybychom chtěli odbornější a přesnější výsledky, bylo by zapotřebí zeptat se například třídních učitelů na školách. Takový dotazník by se dal použít v navazující práci. V práci je shrnuto, jak hiporehabilitace působí na klienta a zlepšuje jeho školní prospěch. Úspěšným žákem může být jedinec, pokud bude mít dostatečně rozvinutou pozornost, paměť, je ve skupině spolužáků, kteří ho přijímají, a není kvůli vyučování ve stresu. To vše pak přispívá k jeho celkové úspěšnosti a zvládání výuky na středním stupni vzdělávání.This bachelor thesis called “The use of hiporehabilitation for students of secondary schools” focuses on how hiporehabilitation helps people with disabilities. The aim of this paper is to determine whether this type of rehabilitation helps with stress management, improves school grades, strengthens social ties, and develops communication skills. The research was conducted in the form of a questionnaire, which was distributed online. The findings show that hiporehabilitation helps the majority of respondents with stress reduction, to improve school grades and communication, and to create social ties. The outcome of the findings might be used in practice. Furthermore, the findings suggest that hiporehabilitation is beneficial for students of secondary schools. The results may also be the inspiration to doctors when they prescribe the therapy. There is a possibility to improve the life situation of clients in both private and school-based settings. Unfortunately, there are not many sources that would discuss the use of hiporehabilitation in educational sciences. The choice of research questions is based on what seems to be important for better education at school. It is necessary to see the findings as initial information about the topic. The questionnaire respondents were mainly parents. Thus, they are respondents who have a subjective point of view on the questions in the questionnaire. Parents may see the improvement at home and at school. If we wanted In this thesis, there is summarized how hiporehabilitation affects the client and how it improves his school grades. The successful student might be the individual who developed a sufficient attention span and memory, who is among the students that accept him, and who is not stressed because of school. These aspects contribute to overall success and better school results at secondary school.
Keywords:
disability; hiporehabilitace; hiporehabilitation; postižení; secondary school; střední škola