Original title:
Návrh online propagácie spoločnosti Motionlab
Authors:
Škarbalová, Nina Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá návrhem vhodné online propagace společnosti Motionlab a její platformy na základě analýzy současné situace podniku a trhu. V teoretické části jsou vysvětleny prvky digitálního marketingu, od kterých se odvíjí řešení problematiky. V praktické části je přiblížena společnost pomocí marketingového mixu, na který navazuje detailní analýza aktuální online propagace. Také je zde provedena analýza jejich konkurence na trhu. Na základě všech analýz je sestavena SWOT analýza. Na základě zjištění jsou v návrhové části sepsány možné změny a doporučení týkající se online propagace společnosti. Konkrétně je zde navržen obsah sociálních sítí, video kampaň, nový design newsletteru a případné změny na webové stránce.The bachelor thesis deals with the proposal of online promotion of the company Motionlab and its platform based on an analysis of the company’s current situation and the market. The theoretical part explains the elements of digital marketing, from which the solution of the problem is derived. In the practical part, there is the company described with marketing mix, which is followed by a detailed analysis of current online promotion. There is also an analysis of the company’s competition in the market. Based on all analysis, a SWOT analysis is compiled. Based on the findings, the proposal part describes possible changes and recommendations regarding online promotion of the company. Namely the social media content, video campaign, new design of the newsletter and possible changes on the website.
Keywords:
marketing mix; marketingový mix; online marketing; personalized video; personalizovaná videa; promotion; propagace; SEO