Original title:
Vliv slevových portálů na cestovní ruch v České republice
Authors:
Sláma, Miroslav Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Sláma, M. Vliv slevových portálů na cestovní ruch v České republice. Diplomová práce. Brno: MZLU v Brně, 2018. Diplomová práce se zabývá slevovými portály a jejich vlivem na chování spotřebi-telů při nákupu dovolené. Ke zjištění charakteristického chování spotřebitelů a vlivu slevových portálů při nákupu dovolené bylo využito metod dotazníkového šetření (n = 687) a hloubkových rozhovorů (n = 11). Na základě zjištěných infor-mací byly předloženy výsledky primárního výzkumu a byly vytvořeny obecné i konkrétnější závěry ohledně dopadu slevových portálů na cestovní ruch v tuzemsku.Sláma, M. Impact of discount portals in tourism in the Czech republic. Diploma the-sis. Brno: MUAF, 2018. This diploma thesis deals with discount portals and their influence on consumers’ behaviour when purchasing a holiday. The methods of questionnaire survey (n = 687) and depth interviews (n = 11) were used to determine the typical consum-ers’ behaviour and the influence of discount portals. Based on the gathered in-formation, the results of the primary research were introduced and the general as well as the specific conclusions regarding the influence of discount portals in the Czech Republic were drawn.
Keywords:
cestovní ruch; chování spotřebitele; kvantitativní a kvalitativní výzkum; marketingový mix; slevové portály