Original title:
Choosing telecommunication service providers by expats living in the Czech Republic
Authors:
Gerashchenko, Volodymyr Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] The Bachelor thesis deals with the consumer behaviour of generation y expats, living in the Czech Republic and their attitude towards the telecommunication service providers and the services which are offered. The thesis is divided into two main parts. The first part of the thesis is the literature review consisting of topics covering consumer behaviour, marketing mix, and telecommunication technologies. The second part is the practical part which consists of the research and analysis of the biggest telecommunication companies in the Czech Republic following by a deep analysis and price comparisons of the participants who conducted the survey. The last part will include the conclusion and the marketing recommendation for the telecommunication companies here in the Czech Republic and their marketing strategy towards generation y expats.Bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitelů cizinců Generace Y, žijící v České republice a jejich názorem ke telekomunikačním službám a službám, které jsou nabízeny. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část práce je přehled literatury, který se skládá z témat týkajících se chování spotřebitelů, marketingového mixu a telekomunikačních technologií. Druhá část je praktická část, která se skládá z výzkumu a analýzy z největších telekomunikačních společností v České republice po hluboké analýze a srovnání cen pro účastníky, kteří provedli průzkum. Poslední část bude obsahovat uzavření a marketingové doporučení pro telekomunikační společnosti v České republice a jejich marketingové strategie směrem cizinecké Generace Y.
Keywords:
consumer behaviour; marketing; marketing analysis; marketingová analýza; marketingový výzkum; průzkum; spotřebitelské chování; survey; telecommunications; telekomunikace