Original title:
Propagácia s využitím sociálnych médií
Authors:
Švončinárová, Karolína Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na zpracování marketingové kampaně pomocí vybrané sociální sítě. V teoretické části se práce zabývá především poznatky z oblasti marketingové komunikace na internetu, sociálními médii a sociálními sítěmi a vztahy mezi nimi. Cílem bakalářské práce je tvorba marketingové kampaně pro slovenské květinářství Kvety Timea, s přihlédnutím na vybrané marketingové cíle. Marketingová kampaň je vytvořena v prostředí sociální sítě Facebook. Obsahem této kampaně je seznámení se s vybraným subjektem, zhodnocení konkurence, cílové skupiny a současného stavu propagace. Po realizaci samotné marketingové kampaně práce přejde k výsledkům, které dosáhla. V závěru jsou zhodnoceny celkové výsledky kampaně a doporučení do budoucna.The bachelor thesis is focused on the processing of marketing campaign with the selected social network. The theoretical section deals mainly with informations about marketing communication on the internet, social media and social networks and relationship between them. The aim of the bachelor thesis is to create a marketing campaign for the Slovak flower shop Kvety Timea while considering selected marketing objectives. The marketing campaign is created through the social network - Facebook. The content of this campaign consists of acquainting with selected subject, evaluation of competitors, target audience and the current state of promotion. After the implementation of the marketing campaign, thesis reviews achieved particular results. The final part consists of overall campaign results and recommendations for the future.
Keywords:
facebook; marketingová kampaň; marketingová komunikace; propagace; sociálni sítě; sociální média