Název:
Vnímání influencer marketingu v oblasti fashion se zaměřením na sociální síť Instagram
Autoři:
Krpalová, Aneta Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce zkoumá, jak influenceři v oblasti fashion působí na uživatele sociální sítě Instagram, a jak je influencer marketing vnímán cílovým publikem a influencery samotnými. Teoretická část práce je zaměřena na marketing obecně, dále na marketingovou komunikaci, sociální média a influencer marketing. Praktická část práce obsahuje kvalitativní výzkum formou hloubkových rozhovorů s vybranými influencery v oblasti fashion, kteří působí na sociální síti Instagram a kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření, který je zaměřen především na uživatele sociální sítě Instagram. Na základě získaných poznatků a výsledků z teoretické a praktické části budou navržena doporučení, jakým způsobem by měl být influencer marketing prováděn, aby bylo dosaženo pozitivních výsledků.This bachelor thesis researches how fashion influencers can affect the users of the social network Instagram and how influencer marketing is perceived by the target group and the influencers themselves. The theoretical part of the thesis is focused on marketing in general point of view, marketing communication, social media and influencer marketing. The practical part contains qualitative research in the form of in-depth interviews with selected fashion influencers who have account on the social network Instagram and quantitative research in the form of a questionnaire survey, which is focused primarily on users of the social network Instagram. Based on the obtained knowledge and results from the theoretical and practical parts, recommendations will be proposed on how influencer marketing should be carried out in order to achieve positive results.
Klíčová slova:
advertising; fashion; influencer marketing; influencers; Instagram; marketing communication; marketingová komunikace; móda; reklama; social media; social sites; sociálni sítě; sociální média