Original title:
Komunikační strategie jedinečnosti vinařství v regionu Mikulov
Authors:
Popela, Stanislav Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce Komunikační strategie jedinečnosti vinařství v regionu Mikulov se zabývá analýzou stavu marketingové komunikační strategie vinařských podniků v mikulovské vinařské podoblasti se zacílením na vybrané středně velké vinařství. Cílem této práce je vytvoření a navržení nové komunikační strategie této vinařské firmy. Teoretická část popisuje obor vinařství, jeho historický původ v českých zemích a mikulovskou vinařskou podoblast. Dále pojednává o popisu marketingu a marketingu ve vinařství. Praktická část se zaměřuje na analýzu stavu marketingu ve vinařských podnicích na Mikulovsku, srovnání s vinařskou lokalitou severní Itálie formou dotazníkového šetření vinařských firem a dále dotazníkového šetření spotřebitele. Následně je v praktické části obsažen popis současné komunikační strategie zvoleného vinařství a vypracován návrh nové strategie firmy jako potenciálně prospěšný. Závěrem práce jsou doporučeny postupy, jak vylepšit tuto komunikační marketingovou strategii a implementovat ji v praxi navržené vinařské firmy.The Bachelor thesis of the Communication strategy of uniqueness of winery in the Mikulov region deals with an analysis of the state of marketing communication strategy of wine enterprises in the Mikulov wine sub-area, focusing on selected medium-sized winery. The aim of this thesis is to create and propose a new communication strategy of this wine company. Teoretical part describes the field of winemaking, its historical origin in the Czech lands and the Mikulov sub-area. Later on it also discusses the description of marketing and marketing in the winery. The practical part focuses on the analysis of the state of marketing in wine companies in Mikulov, comparison with the wine sites of northern Italy in a form of a questionnaire survey of wine companies as well as the survey for consumers. Subsequently, in the practical part, there is contained a description of the current communication strategy of the selected winery and a development of a new company strategy as a potentially beneficial work. In the conclusion of this thesis are recommended procedures to improve this communication marketing strategy and implement it in practice of the selected wine company.
Keywords:
communication strategy; komunikační strategie; Mikulovsko; mikulovská vinařská podoblast; the Mikulov wine sub-area; vinařský marketing; vinařství; wine marketing; winery