Original title:
Vinařství v kontextu novely zákona o vinohradnictví a vinařství
Authors:
Frausová, Aneta Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Frausová A. Vinařství v kontextu novely zákona o vinohradnictví a vinařství. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Diplomová práce se zabývá vinařstvím v kontextu novely zákona o vinohradnictví a vinařství. Cílem diplomové práce byla formulace návrhů a doporučení strategických alternativ pro tuzemské vinaře v souvislosti se zmíněnou novelou zákona o vinohradnictví a vinařství. V práci je nejdříve uvedený přehled literatury, tedy základních pojmů a poznatků, které popisují danou problematiku. Vlastní práce pak spočívá v analýze vnějšího a vnitřního prostředí vinařských podniků. Dále byl pro-veden sběr primárních a sekundárních dat. Primární data byla získána pomocí dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů. Na základě marketingového výzkumu byly formulovány příležitosti a hrozby a silné a slabé stránky, ze kterých byla následně sestavena SWOT matice. Na základě provedené SWOT analýzy byly formulovány strategie, které by mohli v budoucnu tuzemští vinaři využít.Frausová A. Viticulture in the context of the amendment to the Act on viticulture. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2019. The diploma thesis deals with viticulture in the context of the amendment to the Act on viticulture. The aim of the thesis was to formulate proposals and recommendations for strategic alternatives for domestic winemakers in connection with the aforementioned amendment to the Act on Viticulture. The first part of the thesis contains an overview of the literature, ie basic terms and knowledge that describe the given issue. The work itself is based on the analysis of the external and internal environment of winegrowing enterprises. Furthermore, the collection of primary and secondary data was conducted. Primary data were collected using a questionnaire survey and indepth interviews. On the basis of the marketing research, opportunities and threats and strengths and weaknesses were formulated, from which a SWOT matrix was subsequently drawn up. Based on the SWOT analysis, strategies were formulated that could be used by domestic winemakers in the future.
Keywords:
business strategy; law; obchodní strategie; strategie; strategy; vinařství; vinohradnictví; viticulture; zákon