Original title:
Analýza učebnice pro odborný předmět Marketing SOŠ
Authors:
Dufek, Ondřej Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předložená bakalářská práce se věnuje problematice hodnocení náročnosti učeb-nice marketingu pro střední školy obchodního zaměření jakožto didaktického tex-tu. V části Současný stav poznání se práce věnuje významu hodnocení náročnosti učebnic a různým metodologickým přístupům. V praktické části je analyzován trh s učebnicemi marketingu pro střední školy obchodního zaměření a je provedena analýza náročnosti učebnice Marketing od autora Moudrý, M., která nemá schvalovací doložku od MŠMT ČR. V práci je zpracována recenze této učebnice. Je zpracována analýza komplexní míry obtížnosti textu a analýza didaktické vybavenosti učebnice. Učebnice je také hodnocena z pohledu schvalovací doložky MŠMT ČR s využitím hodnotícího formuláře. Na základě provedených analýz jsou následně uvedena praktická doporučení pro pedagogickou praxi.This bachelor thesis is focused on evaluation of complexity of a marketing textbook for high school with business focus as a didactic text. In the part Present state of knowledge, the work deals with the importance of performance rating of textbooks and different methodological approaches. In the practical part the market with marketing textbooks for secondary schools with business focus is analysed and an analysis of textbook Marketing by Moudrý, M., which hasn't an approval clause from the Ministry of Education. This thesis contains a review of the evaluated textbook. The analysis of complex degree of difficulty of the text and analysis of didactic equipment of the textbook are used. Textbook is also evaluated in terms of the approval clause of Ministry of Education using the assessment form. Based on the analyzes are given practical recommendations for educational practice.
Keywords:
hodnocení obtížnosti učebnice; marketing; učebnice