Original title:
Determining the marketing mix for a start-up travel agency aimed at the Belgian market
Authors:
Hanák, Marek Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] This thesis suggests a marketing mix consisting of 4 P's for a start-up travel agency. It created a product according to the quantitative research, n=140, and a qualitative research on the Belgian market. It includes the price of the product according to a competitor analysis, price expectation of the segment and a calculation of all costs connected with providing the service. It suggests also a promotion strategy aimed at the target audience and describes the place in terms point of sale dedicated to Belgian market.Tato práce navrhuje marketingový mix sestávající ze 4 P pro začínající cestovní kancelář. V rámci práce byl vytvořen produkt podle kvantitativního výzkumu n=140 a kvalitativního výzkumu belgického trhu. Zahrnuje výpočet ceny dle analýzy konkurence, očekávání segmentu a kalkulace nákladů spojených s poskytnutím dané služby. Navrhuje také strategii propagace se zaměřením na cílový trh a popisuje Place - místo, z hlediska místa prodeje určeného pro belgický trh.
Keywords:
belgický trh; cestovní kanceláře; cestovní ruch; marketingový mix; segmentace trhu