Název:
Řízení PR agentury
Překlad názvu:
The management of a PR agency
Autoři:
KONOPKOVÁ, Adéla Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] První část diplomové práce je zaměřena na vymezení pojmu public relations, jejich historii a vývoj ve světě i u nás, popsány jsou zde i nástroje PR komunikace. Tato část se také stručně zabývá současným českým mediálním trhem, hodnocením PR aktivit a budoucími trendy v oboru public relations. Obsahem této části je také organizace a řízení, jež jsou typické pro malé firmy. Dále se zabývá vymezením pojmu malá firma, její strukturou a styly řízení. V druhé části diplomové práce analyzuji současný stav v agentuře AC&C PR, v níž jsem donedávna pracovala, a způsob jejího řízení. Podrobněji je tato praktická část věnována struktuře vlastnických vztahů, způsobu, jakým je agentura řízena dlouhodobě, jak zpracovává zakázky pro klienty do konkrétních úkolů pro zaměstnance a jak si stanovuje priority své práce. Ve třetí části své práce navrhuji některé dílčí změny a úpravy, jež by mohly vést k zefektivnění současného chodu agentury.Pro budoucí chod agentury je klíčová analýza její organizační struktury a návrh na její změnu tak, aby zefektivnila chod firmy, nedržela se formálních a nemoderních pravidel a místo toho více odpovídala struktuře klientů a jejich potřeb. Kromě toho popiuji, jakým způsobem dopadá hospodářská recese na některé klienty agentury, jakým způsobem se firmy snaží šetřit prostředky na marketing, reklamu a public relations. Z toho plyne závěr, jak by měla agentura na zhoršené ekonomické prostředí reagovat, aby z něj v budoucnu vyšla bez existenčních potíží.The primary objective of the thesis is to analyze the operation and management of the AC&C Public Relations agency and suggest changes possibly leading to higher efficiency. Within the thesis itself, I have mostly focused on the current organisational structure of the agency which I have selected to be the principal problem of its recent operation and source of potential future risks. The theoretical part based mainly on specialized publications supplemented by my own experience, explains the meaning of Public Relations as such and describes the principles of organization and management of small-sized companies including Czech PR agencies. In the second part, the current situation and ways of management at the AC&C Public Relations agency are analyzed and reviewed. The theoretical methods involve the use of SWOT analysis and qualitative reserch. The third part aims at suggesting specific changes possibly useful in making the current operation of the agency more efficient. Therein, the most specific points of management and work of a PR agency are explained. The final chapter deals with the influence of the contemporary financial recession on the operations of the agency and includes suggestions for coping with a period of the kind.
Klíčová slova:
AC&C; account management; malá firma; management; organizační struktura; PR; PR agentura; public relations; timesheet; AC&C; account management; management; organisational structure; PR; PR agency; public relations; small-sized company; timesheet Citace: KONOPKOVÁ, Adéla. Řízení PR agentury. České Budějovice, 2009. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/11784