Original title:
Problematika zahájení školní docházky
Translated title:
The problematic of schoolstart
Authors:
NOVÁKOVÁ, Pavla Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předmětem diplomové práce {\clqq}Problematika zahájení školní docházky`` je vytvoření určitého teoretického rámce pedagogicko psychologické problematiky vstupu dítěte do školy. První část je zaměřena na rozbor současných platných kurikulárních dokumentů, oblasti školní zralosti, připravenosti a jednotlivých oblastí, které jsou důležité pro dobré zahájení školní docházky. V praktické části se zaměřuji na rozbor konkrétních situací v konkrétní 1. třídě, které jsou pro první třídu určitým způsobem typické a to prostřednictvím užití metod rozhovoru a pozorování. The topic of presented diploma work {\clqq}The problematic of schoolstart`` is to create a theoretical scope of pedagogic {--} psychologic problematics of child entering the school. The first part is scoped on analysis of presentcuricular documents, sphere of school maturity and preparednessand and individual domains, which are important for good start of school attendance. In practical part is scoped the analysis of concrete situations, in chosen 1 st class, which are for the 1 st class somehow typical, using the metho of interview and observation. Citation: NOVÁKOVÁ, Pavla. Problematika zahájení školní docházky. České Budějovice, 2009. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/9929