Original title:
Využití sociálních sítí pro nábor nových zaměstnanců v bance
Translated title:
Use of social networks for recruiting new employees in the bank
Authors:
TOMAŇ, Lukáš Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce na téma Využití sociálních sítí pro nábor nových zaměstnanců v bance je rozdělena na dvě části. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na řízení lidských zdrojů, employer branding a na problematiku v oblasti personálních činností. V praktické části bakalářské práce je představena a definovaná banka ČSOB, jaké sociální sítě banka využívá a za jakým účelem. V rámci rozhovorů se zástupci ČSOB byly zjištěné informace, které se týkají využívání sociálních sítí při náboru zaměstnanců v bance. Dále následovala analýza úspěšnosti sociálních sítí banky a do jaké míry nábor nových zaměstnanců souvisí s využitím sociálních sítí. Zároveň byla provedena SWOT analýza, která byla zpracována na základě studie interních dokumentů a analýzy využití sociálních sítí pro nábor nových zaměstnanců ČSOB. V závěru bakalářské práce jsou uvedeny návrhy doporučení jednotlivých změn, řešení a inovativních postupů na základě získaných informací.The bachelor's thesis on the topic Use of social networks for recruiting new employees in the bank is divided into two parts. The theoretical part of the bachelor thesis is focused on human resources management, employer branding and issues in the field of personnel activities. In the practical part of the bachelor thesis, ČSOB bank is introduced and defined, which social networks the bank uses and for what purpose. As part of the interviews with ČSOB representatives, information related to the use of social networks in the recruitment of employees at the bank was found. This was followed by an analysis of the success of the bank's social networks and to what extent the recruitment of new employees is related to the use of social networks. At the same time, a SWOT analysis was carried out, which was prepared on the basis of a study of internal documents and an analysis of the use of social networks for the recruitment of new ČSOB employees. At the end of the bachelor's thesis, there are suggestions for recommendations for individual changes, solutions and innovative procedures based on the information obtained.
Keywords:
bank; employer branding; human resources management; recruitment; social networks; employer branding; management; personální činnosti; sociální sítě; řízení lidských zdrojů Citation: TOMAŇ, Lukáš. Využití sociálních sítí pro nábor nových zaměstnanců v bance. České Budějovice, 2022. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/68542