Original title:
Kompetence emoční inteligence jako faktor úspěšné firemní komunikace
Translated title:
Competence of emotional intelligence as a factor of successful corporate communication
Authors:
ŠIMÁČKOVÁ, Anežka Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat kompetenci emoční inteligence a její vliv na úspěšnou firemní komunikaci. Dále navrhnout opatření pro rozvoj této kompetence. Teoretická část této bakalářské práce popisuje pojem emoční inteligence a vztah mezi emoční inteligencí a komunikací v organizaci. Uvádí příklady metod měření emoční inteligence. Praktická část této bakalářské práce obsahuje dotazníkové šetření, případovou studii a polostandardizovaný rozhovor. Případová studie se zaměřuje na zaměstnance vybrané společnosti. Zaměstnanci prošli standardizovaným EQ testem a vyplnili dotazník o spokojenosti s firemní komunikací. Očekávaným výstupem průzkumu a případové studie je nalezení vztahu mezi kompetencí emoční inteligence a úrovní efektivní komunikace. Hlavním cílem rozhovoru je představit možnou cestu, jak zlepšit rozpoznávání vlastních emocí a zlepšit tak kompetence emoční inteligence.This bachelor thesis aims to analyze the competence of emotional intelligence and its impact on successful corporate communication. Furthemore to propose measures for the development of this competence. The theoretical part of this bachelor thesis describes the concept of emotional intelligence and the relationship between emotional intelligence and communication in the organization. It provides examples of methods for measuring emotional intelligence. The practical part of this bachelor thesis contains a questionnaire survey, a case study, and a semi-standardized interview. The case study focuses on employees of a selected company. Employees underwent a standardized EQ test and completed a questionnaire regarding their satisfaction with corporate communications. The expected outcome of the survey and case study is to find the relationship between the competence of emotional intelligence and the level of effective communication. The main goal of the interview is to present a possible way to improve recognizing one's own emotions and thus improve the competencies of emotional intelligence.
Keywords:
case study; communication; competence; emotional intelligence; survey; emoční inteligence; kompetence; komunikace; průzkum; případová studie Citation: ŠIMÁČKOVÁ, Anežka. Kompetence emoční inteligence jako faktor úspěšné firemní komunikace. České Budějovice, 2022. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/68401