Název:
Supervize odborných praxí u studentů sociálních oborů na ZSF JU
Překlad názvu:
Supervision of Professional Internships for Students of Social Disciplines at ZSF JU
Autoři:
PŘIBYLOVÁ, Šárka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Budoucí sociální pracovníci se setkávají se supervizí již během svého studia. Účelem zavedení supervize do praktické výuky je podpora studentů v naplňování cílových charakteristik profilu absolventa. Student získává vlastní zkušenosti se supervizí jako s jedním z klíčových prostředků rozvoje svých odborných kompetencí. Cílem práce je zmapovat názory studentů sociálních oborů ZSF JU na supervize odborných praxí realizovaných během studia. Pro výzkum byl zvolen kvalitativní přístup, se stratifikovaným výběrem, kdy studenti byli oslovováni přes mluvčí ročníku, a metoda ohniskové skupiny se studenty sociálních oborů na ZSF JU. Vyhodnocování dat proběhlo metodou otevřeného kódování a následnou kategorizací dat. Studenti vnímají školní supervizi jako užitečnou pro jejich další rozvoj. Bylo zjištěno, že zkušenosti studentů jsou velice rozdílné. Jedna skupina studentů by ráda, aby se jim měnili supervizoři během studia a aby měli před začátkem nástupu na praxe výuku předmětu supervize. Druhá skupina studenů by byla naopak ráda, aby se jim supervizoři tolik neměnili a dokázali si vytvořit se supervizorem důvěru. Všichni studenti se shodli na tom, že supervize mají smysl již během studia. V případě, že by jim supervizor neuděloval zápočet, ale uděloval by jim ho například koordinátor praxe, by pro ně měly supervize větší smysl, neboť by neměli ze supervizora respekt a mohli se mu svěřit s případnou situací, která je zarazila nebo rozhodila na praxi. Future social workers are meeting with supervision already during their studies. The purpose of introducing supervision into practical teaching is the support of students in meeting the target characteristics of the graduate profile. The student acquires their own experience with supervision as one of the key instruments of the development of their professional competence. The work aims to map the opinions of students of ZSF JU social majors on the supervision of professional internships realized during their studies. A qualitative approach with a stratified sampling when students were addressed through a year speaker and the method was focus groups with students of social majors ZSF JU was chosen for the research. The data were evaluated by the open coding method and subsequent categorization of data. Students perceive the school supervising as useful for their further development. It was found that the experiences of students are very different. The first group of students would like the supervisors to change during their studies and to have education in the subject of supervision before they start their internships. The second group of students, on the other hand, would like the supervisors not to change so much so they could build trust with the supervisor. All students agreed that supervision made sense during their studies. In case of the credit is not granted by the supervisor but for example, by the practice coordinator, supervision would have greater meaning for them because they wouldn't have respect from the supervisor and could confide in them about the situation which has stopped or disconcerted them in their internship.
Klíčová slova:
etika v supervizi; forma supervize; odborná praxe; ohnisková skupina; rizika supervize; sociální práce; Supervize; ethics in supervision; focus group; form of supervision; professional experience; social work; Supervision; supervision risks Citace: PŘIBYLOVÁ, Šárka. Supervize odborných praxí u studentů sociálních oborů na ZSF JU. České Budějovice, 2022. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/68327