Název:
Řešení hromadného neštěstí na dálnici D3
Překlad názvu:
Managing Multiple Car Accidents at D3 Motorway
Autoři:
SEDLÁČEK, Marek Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Současný rozvoj dopravy sebou nese kromě pozitivních jevů i spoustu negativ a rizik. Na jedné straně stojí potřeba přepravy většího počtu osob, zkrácení její doby, snížení nákladů a na straně druhé riziko vzniku mimořádných událostí. Výstavba dálnic a rychlostních silnic, včetně konstrukce moderních dopravních prostředků umožňuje přepravit více osob rychleji, pohodlněji a bezpečněji. Řešení zásahů automobilových nehod patří mezi běžné akce integrovaného záchranného systému u nás i ve světě a jejich zvládání nečiní sehraným záchranným týmům žádné potíže. Komplikace však může nastat při vedení zásahu na pozemních komunikacích s vyšším počtem jízdních pruhů a středovým dělícím pásem, dále pak při vyšším počtu zraněných a při větší ploše zásahu, například jedná-li se o řetězovou havárii. Složky integrovaného záchranného systému se na tyto typy událostí připravují podle nové metodiky, která je postupně uváděná do praxe. Při její aplikaci hrají významnou roli součinnostní cvičení integrovaného záchranného sytému, která vyžadují maximální přiblížení skutečným podmínkám. Práce je koncipovaná pro potřeby velitele zásahu a poskytuje ucelený náhled na problematiku zvládání zásahů s vyšším počtem zraněných a mrtvých záchranným systémem na dálnicích a rychlostních komunikacích. Informuje o nových trendech v oblasti přípravy záchranných složek na tento typ událostí. Úzce se zaměřuje na území Jihočeského kraje, kde se buduje dálnice D3, jejíž první část Mezno {--} Tábor je v provozu od prosince roku 2007. The current development of transport involves lots of pros, but also lots of cons includ-ing real risks. On one hand, there is a need to transport many people at reduced time and costs and on the other hand there is a risk of incidents. New and modern motorways and I. class roads plus using most updated means of transportation allow us transport more people more quickly, in even more convenient and safe way. Car accidents interventions are considered as routine procedures of the integrated rescue system in domestically as well as worldwide and their coordination is not a big deal for emergency teams. However, complications may occur when performing the intervention on the road with more lanes and with a center dividing strip as well as when there is a higher number of injured or a greater area of intervention, such as in the case of a chain accident. Sections of the integrated rescue systems are trained to handle such extraordinary events and follow new methodology, which is step by step put into practice. Within the process of its application, a major role plays the synergy trainings of the integrated rescue sys-tem, which require the approach to the actual conditions simulation. This thesis was produced to serve the needs of the intervention commander and pro-vides a comprehensive view on the issue of managing interventions where a higher number of casualties and injured occurs and related rescue systems on motorways and I. class roads. The thesis also brings information on new trends in training rescue teams for this type of events. It focuses on South Bohemia, D3 motorway is under construc-tion and on its first part Mezno {--} Tabor, which was opened in December 2007.
Klíčová slova:
hromadné neštěstí; integrovaný záchranný systém; Silniční doprava; taktické cvičení.; třídění zraněných; velitel zásahu; clasification of casualties; integrated rescue system; Intervention Commander; mass accident; Road transport; tactical training. Citace: SEDLÁČEK, Marek. Řešení hromadného neštěstí na dálnici D3. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/16417