Original title:
Začleňování dětí s potřebou podpory do běžné mateřské školy
Translated title:
Integrating children with special need into the standart kindergarten program
Authors:
ŠTEFLOVÁ, Eliška Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá začleňováním dětí s potřebou podpory do běžné mateřské školy. Cílem předkládané bakalářské práce bylo zjistit, jak probíhá začleňování dětí s potřebou podpory do konkrétní mateřské školy z pohledu rodičů a učitelek. Dílčím cílem bylo zjistit, jak hodnotí rodiče a učitelé inkluzivní vzdělávání a jak nahlíží na inkluzi v předškolním vzdělávání. Výsledky šetření by měly sloužit ke zlepšení podmínek inkluzivního vzdělávání v konkrétní mateřské škole. Zároveň mohou posloužit veřejnosti pro orientaci, jak probíhá začleňování dětí s potřebou podpory a jaká mohou být poskytnuta podpůrná opatření.The bachelor thesis deals with inclusion of children in need of support into ordinary kindergarten. The goal of the submitted bachelor thesis was to find out how the inclusion of children in need of support goes into specific kindergarten from the perspective of parents and teachers. The component goal was to find out how the parents and teachers rate the inclusive education and how they see the inclusion in the preschool education The results of investigation should serve to improving of conditions of inklusive education in specific kindergafrten. Also, they may serve to the public for orientation how the inclusion of children in need of support goes and which support measures may be provided.
Keywords:
inclusion; preschool educatio; support measures; the child in need of support; dítě s potřebou podpory; inkluze; podpůrné opatření; předškolní vzdělávání Citation: ŠTEFLOVÁ, Eliška. Začleňování dětí s potřebou podpory do běžné mateřské školy. České Budějovice, 2022. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/65621