Original title:
Nákupní zvyklosti a spokojenost zákazníků vybraného nákupního centra
Translated title:
Purchasing habits and satisfaction of clients of a shopping center
Authors:
BLAŽKOVÁ, Markéta Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je zjistit nákupní zvyklosti a posoudit spokojenost zákazníků vybraného nákupního centra, zhodnotit nedávné změny a navrhnout opatření. V teoretické části jsou podrobně popsány faktory ovlivňující nákupní chování, průběh kupního rozhodovacího procesu, pojem spokojenost zákazníka, definice maloobchodu a nákupních center. Praktická část se zabývá analýzou nákupních zvyklostí a spokojeností zákazníků nákupního centra. Údaje a data byla získána pomocí anonymního dotazníkového šetření. Výsledky jednotlivých otázek byly zaznamenány v tabulkách a pro zlepšení přehlednosti zobrazeny také ve formě grafů. Za účelem ověření nákupních zvyklostí a spokojenosti zákazníků byly stanoveny a následně vyhodnoceny hypotézy. Na základě zjištěných dat byly formulovány návrhy pro zvýšení spokojenosti zákazníků nákupního centra.The aim of this diploma master is to analyse the purchasing habits and satisfaction of clients of a shopping centre, evaluate recent changes and propose possible measures to improve the current situation. The theoretical part of the thesis contains information that is necessary for understanding the issue. There are mentioned factors affecting shopping behaviour, purchasing decision-making process, customer satisfaction and the definition of retail and shopping centre. The practical part is focused on the analysis of purchasing habits and satisfaction of clients of shopping centre. An anonymous questionnaire survey was used to obtain the necessary information. Finally, the obtained data are evaluated and measures to increase customer satisfaction are proposed. For the purpose of verification of purchasing habits and satisfaction of clients of shopping centre, there are determined hypothesis, which are then evaluated through statistical tests.
Keywords:
purchasing habits; satisfaction of clients; shopping centre; nákupní centrum; nákupní zvyklosti; spokojenost zákazníků Citation: BLAŽKOVÁ, Markéta. Nákupní zvyklosti a spokojenost zákazníků vybraného nákupního centra. České Budějovice, 2021. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/65234