Název:
Návrh intervenčního programu zaměřeného na rozvoj rovnováhy u dětí na ZŠ
Překlad názvu:
Design of an Inervention Program aimed on Developing balance at children at primary school
Autoři:
BRONCOVÁ, Tereza Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce v teoretické části shrnuje poznatky o rovnováze a její udržování. Důraz je kladen na význam vestibulárního aparátu, propriocepce a zrakové kontroly. Věnuje se dítěti ve věku od 9 do 12 let a jeho zdraví. V neposlední řadě je zaměřena na jógu. Primárním cílem bakalářské práce je sestavení tříměsíčního intervenčního programu zaměřeného na rozvoj rovnováhy u dítěte ve věku od 9 do 12 let. Sekundárním cílem je ověření tříměsíčního intervenčního programu zaměřeného na jógu. Byl použit test Čapího stoje a Tinetti test. Dívky byly testovány třikrát.In the theoretical part this bachelor thesis summarizes the knowledge about equilibrium and its maintenance. Emphasis is placed on the importance of the vestibular system, proprioception and visual control. It looks at child aged 9 to 12 years and the importance of helath. Last but not lest, it focuses on yoga. The primary aim of the Bachelor´s thesis is to design a three-month intervention program aimed at developing balance in child aged 9 to 12 years. The secondary aim is to validate three-month intervention program aimed yoga. The Standing Stork test and the Tinetti Test were performer. The girls were tested three times.
Klíčová slova:
dítě; jóga; rovnováha; zdraví; základní škola; balance; child; elementary school; health; yoga Citace: BRONCOVÁ, Tereza. Návrh intervenčního programu zaměřeného na rozvoj rovnováhy u dětí na ZŠ. České Budějovice, 2022. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/64403