Original title:
Vzdělávací potřeby pedagogů na 1. stupni ZŠ v distanční výuce
Translated title:
Educational needs of elementary school teachers in distance teaching
Authors:
HORÁKOVÁ, Michaela Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zaměřuje na připravenost pedagogů prvního stupně na distanční výuku. Cílem práce je zmapovat připravenost pedagogů na distanční výuku z jejich pohledu. V teoretické části je práce zaměřená na pojetí klasické i novodobé výuky, na rozdíly mezi různými formami výuky, na distanční výuku ve světě a v České republice, na komunikaci mezi žákem a učitelem. Praktická část práce bude zjišťovat, jak se cítili pedagogové připraveni na distanční výuku, jaké mají zkušenosti a jakou získali podporu.This bachelor thesis focuses on the readiness of first grade teachers for distance learning. The aim of this work is to map the readiness of teachers for distance learning from their point of view. In the theoretical part, the work focuses on the concept of classical and current teaching, on the contrast between various forms of teaching, on distance learning in the world and in the Czech Republic, on communication between student and teacher. The practical part of the work will try to discover how teachers felt prepared for the distance learning. What is their experience and what support they have received.
Keywords:
communication; Distance learning; forms of leanrnig; readiness of teachers; Distanční výuka; forma výuky; komunikace; připravenost pedagogů Citation: HORÁKOVÁ, Michaela. Vzdělávací potřeby pedagogů na 1. stupni ZŠ v distanční výuce. České Budějovice, 2022. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/64182