Original title:
Sociální sítě jako nástroj Employer Brandingu u studentů vysokých škol
Translated title:
Social Media as a Tool for Employer Branding on University Students
Authors:
LAJPOLDOVÁ, Tereza Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se jmenuje Sociální média jako nástroj pro employer branding na studentech vysokých škol a souvisí především se sociálními médii a Employer Brandingem, jak je patrné z názvu. Cílem bakalářské práce je analyzovat dopad využívání sociálních sítí v rámci Employer Branding mezi studenty vysokých škol a vytvořit hodnocení jednotlivých technik a metod podle jejich dopadu na skupinu vysokoškolských studentů. Dalšími cíli bakalářské práce jsou analýza stavu sociálních sítí, znalost pojmu Employer Branding mezi studenty vysokých škol a zjištění dosahu strategií používaných v rámci Employer Branding firmami prostřednictvím dotazníkového šetření. Metodika této práce je zpracována studiem literatury se zaměřením na nejnovější výzkum a poznatky. V této práci tvoří výzkumný vzorek studenti Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a studenti Vysoké školy ekonomické v Praze. Kvantitativní výzkumná metoda, dotazník, se používá k analýze dopadu používání sociálních médií zaměstnavatelem mezi vysokoškolskými studenty. Výsledky ukazují, že většina vysokoškolských studentů nezná definici Employer Branding a používá sociální sítě převážně pro osobní potřebu. Výzkum ukázal, že mezi nejpoužívanější sociální sítě mezi studenty patří Instagram, Facebook a Twitter. Respondenti nejčastěji využívají sociální sítě pro komunikaci s přáteli, rodinou nebo jako formu prokrastinace, jen malá většina využívá sociální sítě ke zjištění informací a podnikání.This bachelor thesis is called Social Media as a Tool for Employer Branding on University Students and is mainly related to social media and Employer Branding, as can be seen from the name. The aim of the bachelor thesis is to analyze the impact of the use of social networks within Employer Branding among university students and to create an evaluation of individual techniques and methods according to their impact on a group of university students. Other objectives of the bachelor thesis are to analyze the state of social networks, knowledge of the term Employer Branding among university students and to find out the reach of strategies used within Employer Branding by companies through a questionnaire survey. The methodology of this thesis is processed by studying literature with a focus on the latest research and knowledge. In this work, the research sample consists of students of the University of South Bohemia in České Budějovice and students of the University of Economics in Prague. A quantitative research method, a questionnaire, is used to analyse the impact of employer branding use of social media among university students. The results show that most college students do not know the definition of Employer Branding and use social networks mostly for personal use. Research has shown that the most used social networks among students include Instagram, Facebook and Twitter. Respondents most often use social networks for communication with friends, family or as a form of procrastination, only a small majority use social networks to find out information and business.
Keywords:
Employer Branding; human resources management; social media; Employer Branding; sociální sítě; řízení lidských služeb Citation: LAJPOLDOVÁ, Tereza. Sociální sítě jako nástroj Employer Brandingu u studentů vysokých škol. České Budějovice, 2022. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/64092