Original title:
Nákupní chování spotřebitelů v prodejně
Translated title:
Consumer behaviour of consumers in the store
Authors:
ŠÍTALOVÁ, Sára Document type: Master’s theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je popsat nákupní chování spotřebitelů v prodejně a navrhnout změny prostorového uspořádání vybrané prodejny. Teoretická část se zaměřuje na popsání rozdílů mezi spotřebním a nákupním chováním, přístupům ke spotřebnímu chování a faktorům, které jej ovlivňují. Podstatnou částí je též kupní rozhodovací proces a principy space managementu. Praktická část mapuje současný stav prodejny a vyhodnocení dotazníkového šetření. Na základě výsledků jsou vytvořeny návrhy na změny.The aim of the diploma thesis is to describe the consumer buying behaviour in the store and to design changes in the spatial store layout. The first part of the thesis focuses on describing differences between consumer behaviour and consumer buying behaviour, approaches to the consumer behaviour and the factors, which influence it. An important part is also the purchasing decision-making process and the principles of space management. The second part of the thesis maps the current store layout and the evaluation of the questionnaire survey. Based on the results, the proposals for changes are made.
Keywords:
consumer; consumer buying behaviour; quantitative research; store layout; kvantitativní výzkum; nákupní chování spotřebitelů; prostorové uspořádání prodejny; spotřebitel Citation: ŠÍTALOVÁ, Sára. Nákupní chování spotřebitelů v prodejně. České Budějovice, 2022. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/64032