Original title:
Možnosti využití canisterapie ve školách zřízených podle §16 odstavce 9 Školského zákona v Jihočeském kraji
Translated title:
Possibilities of using canistherapy in schools established pursuant to §16 of paragraph 9 of the Education Act in the South Bohemian Region
Authors:
HEJNOVÁ, Michaela Document type: Master’s theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá tématem Možnosti využití canisterapie ve školách zřízených podle §16 odstavce 9 Školského zákona v Jihočeském kraji. Teoretická část je složena ze dvou částí, které popisují teoretický základ zkoumané problematiky. První část obsahuje popis canisterapie, metody, formy, techniky, hry, pomůcky, legislativní rámec, přínosy, rizika, cíle. Druhá část obsahuje popis škol zřízených podle §16 odstavce 9 Školského zákona, podpůrná opatření, legislativní rámec vzdělávání, možnosti realizace canisterapie u jedinců se speciálními potřebami. Praktická část mapuje průběh canisterapie ve školách zřízených podle §16 odstavce 9 Školského zákona v Jihočeském kraji. Byly zjištěny přínosy a rizika canisterapie z pohledu pedagogických pracovníků. Diplomová práce bude sloužit jako zdroj dat realizování canisterapie ve školách zřízených podle § 16 odst. 9 zákona 561/2004 Školský zákon v Jihočeském kraji a může sloužit i jako zpětná vazba pro paragrafové školy v Jihočeském kraji. The diploma thesis deals with the topic Possibilities of using canistherapy in schools established according to §16 paragraph 9 of the School Act in the South Bohemian Region. The theoretical part is composed of two parts that describe the theoretical basis of the investigated issue. The first part contains a description of canistherapy, methods, forms, techniques, games, tools, legislative framework, benefits, risks, goals. The second part contains a description of schools established according to §16 paragraph 9 of the Education Act, supporting measures, the legislative framework of education, the possibilities of implementing canistherapy for individuals with special needs. The practical part maps the course of canistherapy in schools established according to §16 paragraph 9 of the School Act in the South Bohemian Region. The benefits and risks of canistherapy from the point of view of educational staff were determined. The diploma thesis will serve as a source of data supporting canistherapy in schools established according to § 16 paragraph 9 of Act 561/2004 School Act in the South Bohemian Region and can also serve as feedback for section schools in the South Bohemian Region.
Keywords:
benefits; canine therapy; Paragraph 9 of the Education Act; risks; schools established pursuant to Section 16; canisterapie; přínosy; rizika; školy zřízené podle §16 odstavce 9 Školského zákona Citation: HEJNOVÁ, Michaela. Možnosti využití canisterapie ve školách zřízených podle §16 odstavce 9 Školského zákona v Jihočeském kraji. České Budějovice, 2022. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/64029