Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Kritická místa ve výuce socio-ekonomického zeměpisu na 2. stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnázií
Original title:
Kritická místa ve výuce socio-ekonomického zeměpisu na 2. stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnázií
Authors:
PELIKÁN, Aleš Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem této práce je zjistit kritická místa ve výuce socio-ekonomického zeměpisu. Práce definuje kritická místa na základě kritérií, která vymezují kvalitu výuky. V práci definujeme postavení socio-ekonomického zeměpisu v RVP a ŠVP. Dále práce ukotvuje konkrétní socio-ekonomická témata do ročníků ZŠ a nižších stupňů víceletých gymnázií. Toto učivo odpovídá 6. a 9. ročníku ZŠ a odpovídajícím ročníkům víceletých gymnázií. Na základě výsledků dotazníkového šetření se ukázala kritická místa a jejich možné příčiny. Dotazník byl položen jak učitelům, tak žákům. Možné příčiny kritických míst autor popíše a rozebere v kontextu vyučovacích hodin. Na základě těchto zjištění autor navrhne vhodné didaktické kazuistiky včetně výukových forem a organizačních metod na odstranění zjištěných kritických míst. Navrhované kazuistiky mohou sloužit jako podklad pro výuku socio-ekonomického zeměpisu.The main goal of this diploma thesis is to identify critical points of socio-economic geography teaching. The critical points are defined by criteria of teaching aspects. This thesis shows the position of socio-economic geography in the FEP and SEP. Furthermore, the thesis recommends each of socio-ecomomic topics into secondary schools and the same aged students attending grammar schools. That means students from 6th and 9th class of secondary schools. According to results of the research, the critical points are showed up. The answer are colected from teachers and students too. We try to analyze these aspects as well as find out its causes. Based on these facts, we will try to suggest appropriate didactic cases including teaching forms and methods to eliminate possible critical points. Theses didactic cases can be used by any teachers, who feel uncomfortable in teaching socio-economic geography.
Keywords:
critical point; education; socio-economic geography; student; teacher; kritické místo; socio-ekonomický zeměpis; učitel; výuka; žák Citation: PELIKÁN, Aleš. Kritická místa ve výuce socio-ekonomického zeměpisu na 2. stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnázií. České Budějovice, 2021. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/63560