Original title: Problematika poruch chování žáků ve školním prostředí, zvláště agresivita a šikana, možnosti jejich prevence
Translated title: Problems of behavioral disorders the pupils (students) in school environment, especially the aggressiveness and vexation, the posibilities of their prevention
Authors: VONEŠOVÁ, Pavla
Document type: Master’s theses
Year: 2009
Language: cze
Abstract: [cze] [eng]

Keywords: aggression and bullying; behavioural problems of pupils in a school setting; internal and external factors triggering them; the possibility of their prevention and treatment; the separate disorders in all their possible forms; agresivita; antisociální chování; asociální chování; delikvence; deskripce; disharmonický vývoj osobnosti; emoční deprivace; faktor závažnosti; faktor času; klasifikace poruch chování; kriminalita; krádeže; lži; nesocializovaná porucha chování; náhradní spokojení; opuštění domova; porucha chování; porucha chování ve vztahu k rodině; poruchy s lepší prognózou; poruchy se špatnou prognózou; psychické poruchy; psychologicky podmíněné poruchy; příčiny poruch chování; rodinně podmíněné poruchy; socializovaná porucha chování; symptomy poruch chování; vandalismus; volání o pomoc; záškoláctví; šikana; žhářství
Citation: VONEŠOVÁ, Pavla. Problematika poruch chování žáků ve školním prostředí, zvláště agresivita a šikana, možnosti jejich prevence. České Budějovice, 2009. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta

Institution: University of South Bohemia in České Budějovice (web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Original record: http://www.jcu.cz/vskp/13921

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-51756


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > University of South Bohemia in České Budějovice
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2011-08-22, last modified 2023-01-15


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share