Název:
Život s diagnózou Hydrocephalus
Překlad názvu:
Life with Hydrocephalus diagnosis
Autoři:
PŠIKALOVÁ, Debora Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce, se zabývá životní historií jedince s diagnózou hydrocefalus. Je napsaná v designu deskriptivní případové studie. Dílčím cílem této bakalářské práce, je popsat a následně analyzovat, edukační historii jedince s diagnózou hydrocefalus, se zaměřením na jednotlivé činitele inkluzivního vzdělávacího procesu. Ke sběru dat, jsem využila informace ze zdravotní karty, s přiložením CT snímků uložení shuntu a poskytnutí osobních informací jedince, s obstrukčním hydrocefalem. Kromě sběru dat ze zdravotní karty, jsem využila techniky narativního rozhovoru s rodiči. Má výběrová studie, je zaměřena na mou osobu, s ohledem na velice nízký výskyt tohoto onemocnění, bez dalších přidružených diagnóz a bez mentálního či fyzického postižení. Na závěr případové studie, jsem zhodnotila edukační proces, kde jsem popsala názor mé matky na přístup pedagogů a také můj pohled. V názorech jsme se shodly. I přestože rodiče podali pedagogům, co nejvíce informací, někteří z nich, se rozhodli skutečnost ignorovat a rozhodli se mě považovat za simulanta a můj zdravotní stav zlehčovat. Nakonec jsem shrnula svou případovou studii. Veškeré informace uvedené v bakalářské práci, mohou být doplňkovým podkladem pro studenty studijních oborů, zaměřených na práci s lidmi se zdravotním postižením. Zároveň bakalářská práce může sloužit i jako pomůcka, pro pedagogy, kteří mají ve svých třídách integrované dítě, s obstrukčním hydrocefalem.This bachelor thesis deals with the life history of an individual diagnosed with hydrocephalus. It is written in the design of a descriptive case study. A partial goal of this bachelor thesis is to describe and subsequently analyze the educational history of an individual diagnosed with hydrocephalus, focusing on individual factors of the inclusive educational process. To collect the data, I used the information from the health card, attaching CT images to save the shunt and providing personal information to the individual, with obstructive hydrocephalus. In addition to collecting data from the health card, I used the technique of narrative conversation with parents. My sample study is focused on my person, given the very low incidence of this disease, without other associated diagnoses and without mental or physical disabilities. At the end of the case study, I evaluated the educational process, where I described my mother's opinion on the approach of teachers and also my view. We agreed on the opinions. Although my parents gave educators as much information as possible, some of them chose to ignore the fact and decided to consider me a simulant and downplay my health. Finally, I summarized my case study. All the information provided in the bachelor's thesis can be an additional basis for students of study fields focused on working with people with disabilities. At the same time, the bachelor's thesis can also serve as an aid for teachers who have an integrated child in their classes with obstructive hydrocephalus.
Klíčová slova:
edukace; hydrocefalus; kvalita života; ucelená rehabilitace; Vojtova terapie reflexního plazení; comprehensive rehabilitation; education; hydrocephalus; quality of life; Vojt's therapy of reflex crawling Citace: PŠIKALOVÁ, Debora. Život s diagnózou Hydrocephalus. České Budějovice, 2020. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/61773