Original title:
Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve waldorfské škole
Translated title:
Education of Pupils with Special Educational Needs at Waldorf Schools
Authors:
TRÁVNÍČKOVÁ, Renata Ela Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářské práce je zaměřena na problematiku vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) v prostředí české základní školy typu waldorfského školství. Teoretická část definuje žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále je charakterizována waldorfská pedagogika. Výzkumná část práce byla relizována s využitím kvalitativního typu výzkumu. Výzkumný soubor tvořili pedagogičtí pracovníci, kteří se přímo účastnily edukačního procesu žáků s OMJ.The bachelor thesis addresses the issue of educating students with a different mother tongue (DMT) in the environment of a Czech elementary Waldorf-type school. The theoretical part defines a student with special educational needs. Next, Waldorf education is described. The research part of the thesis was implemented using a qualitative type of research. The research group included teaching staff who directly participated in the educational process of DMT students.
Keywords:
a student with a different mother tongue; second language; special educational needs; support measures; Waldorf education; druhý jazyk; podpůrná opatření; speciální vzdělávací potřeby; waldorfské školství; žák s odlišným mateřským jazykem Citation: TRÁVNÍČKOVÁ, Renata Ela. Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve waldorfské škole. České Budějovice, 2020. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/61739