Original title:
Aspekty individuálního plánování při zavádění standardů kvality v pečovatelské službě
Translated title:
The Aspects of Individual Planning at Innovation of Quality Standards in Homecare Services
Authors:
HRDINOVÁ, Dana Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá jedním ze standardů kvality sociálních služeb {--} individuálním plánováním průběhu služby v pečovatelské službě. Na pozadí zrodu současné legislativní podoby standardů kvality, jejich významu a principech, ukazuje podstatu a obsah individuálního plánování průběhu služby s klientem. Pozornost je věnována charakteristikám pečovatelské služby a specifikům její cílové skupiny a zejména dovednostem, znalostem a kompetencím klíčových pracovníků potřebných ke zjišťování osobních cílů klientů, k aktivizaci jejich zdrojů a dojednávání adekvátní podpory. V jeden celek jsou integrovány teoretické požadavky s praktickými postupy využití metod a technik individuálního plánování průběhu služby s komunikujícími i nekomunikujícími klienty, ve kterých je základem kontakt, dialog a vztah klíčového pracovníka a klienta. Završením materiálu je návrh obsahu metodiky individuálního plánování v pečovatelské službě, tedy souboru pravidel popisujících průběh tohoto procesu. This paper deals with one of quality standards in homecare services {--} individual planning during the homecare services. It shows principal and content of individual planning during the assistance with a client on present legislative background. It pays attention to homecare services characteristic and specification of its target group, particularly to skills, knowledge and key competences of employees, who are necessary for discovering clients´ personal goals, activating their resources and settling adequate support. There are also integrated theoretical requirements with practical instructions of methods usage and techniques of individual planning during homecare services with communicative and non-communicative clients. These principals are contact, dialog and relationship between key worker and client. The aim of this material is to give proposal for methodical content of individual planning in homecare services, thus set of rules describing course of this process.
Keywords:
client/user; homecare services; individual planning; key worker; quality standard; social service; individuální plánování; klient/uživatel; klíčový pracovník; kvalita; pečovatelská služba; sociální služby; standard Citation: HRDINOVÁ, Dana. Aspekty individuálního plánování při zavádění standardů kvality v pečovatelské službě. České Budějovice, 2009. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/12524