Original title:
Přístup učitele k sociálně znevýhodněným žákům na 1. stupni ZŠ
Translated title:
Teacher's approach to socially disadvantaged pupils at primary school
Authors:
BARDOVÁ, Nina Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tématem diplomové práce je přístup učitele k sociálně znevýhodněným žákům na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se zaměřuje na sociální vyloučení a jeho roviny, spolupráci školy a rodiny sociálně znevýhodněného žáka, metodika práce se sociálně znevýhodněným žákem, nebo motivace k učení u takového žáka. Praktická část představuje kvantitativní výzkum s pomocí dotazníků, který má za cíl zjistit jednotlivé názory pedagogických pracovníků na 1. stupni ZŠ a provést porovnání pomocí kvantitativního výzkumu.The topic of the diploma thesis is the approach of a teacher to socially disadvantaged pupils (SDP) at the primary school. The theoretical part focuses on the social exclusion and its levels, the cooperation of the school and family of socially disadvantaged pupils, the working methods with SDP or the motivation to the teaching of these pupils.The practical part is based on the quantitative research through the questionnaire whose aim is to find out individual opinions of the educational staff at the primary school and carry out the comparison through the quantitative research.
Keywords:
educational strategies; social disadvantage; social exclusion; socially disadvantaged pupil; sociální vyloučení; sociální znevýhodnění; sociálně znevýhodněný žák; strategie ve vzdělávání Citation: BARDOVÁ, Nina. Přístup učitele k sociálně znevýhodněným žákům na 1. stupni ZŠ. České Budějovice, 2021. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/61414