Original title:
Popis a analýza metod používaných v projektu "Orientační dny" ve Fryštáku
Translated title:
Analysis and Description of Methods using in Project of Guidance Days in Fryšták
Authors:
CHODIL, Karel Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce si klade za cíl popsat a analyzovat metody, které se využívají v programu interaktivních kurzů v rámci projektu Orientační dny ve Fryštáku. Snaží se popsat šest základních metod, které tvoří metodickou kostru těchto programů. Jsou to metoda animace, zážitková pedagogika, hraní rolí ve výchově, narativní metody, evaluační metody a skupinové učení. Praktickou část práce tvoří analýza konkrétního programu jednoho kurzu. U každé aktivity zařazené v tomto programu je stručná charakteristika a zacílení aktivity. Jednotlivé programové bloky jsou poté analyzovány z metodického hlediska a je dále odkazováno na text v první části práce.The goal of the thesis is to describe and analyze methods, which are used in programs in project "Guidance days" in Fryšták. The thesis attempts to describe six basic methods, which form methodologic frame of the programs. These methods are: animation, experimental education, acting roles in education, narrative methods, evaluative methods and group learning. In the practical part, the thesis analyzes one specific course program. For each activity within the course, characteristics and goals of the activity are described. Each program module is then analyzed from methodologic point of view and is referred to the text of first part of the thesis.
Keywords:
animation; experimental education; group; Guidance days; method; outreach; youth; animace; metoda; mládež; orientační dny; skupina; výchova.; zážitková pedagogika Citation: CHODIL, Karel. Popis a analýza metod používaných v projektu "Orientační dny" ve Fryštáku. České Budějovice, 2009. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/10657