Original title:
Space management vybrané obchodní jednotky
Translated title:
The retail space management
Authors:
ŠÍMOVÁ, Sandra Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je navrhnout změny v prostorovém uspořádání vybrané obchodní jednotky. Vybranou obchodní jednotkou je Kaufland ve Strakonicích. Na základě zmapování současného rozvržení obchodní jednotky a zjištění spokojenosti zákazníků s dosavadním prostorovým uspořádáním je navržen nový model obchodní jednotky. Teoretická část je zaměřena na nastudování informací k tématu bakalářské práce. V praktické části práce se nachází zmapovaný současný model prodejní plochy, výsledky dotazníkového šetření, na jejichž základě je navržen nový model prodejní plochy.The aim of this bachelor thesis is to propose changes in the space layout of the selected retail unit. The selected retail unit is Kaufland in Strakonice. Based on the mapping of the current layout of the unit and the customer satisfaction with the current space layout, a new model of the retail unit is proposed. The theoretical part is focused on the study of information on the topic of the space management. The practical part of the thesis includes the mapping of the current sales area model, the results of the questionnaire survey, on the basis of which a new sales area model is proposed.
Keywords:
marketing research; merchandising; shopping atmosphere; shopping behaviour; Space management; store layout; marketingový výzkum; merchandising; nákupní atmosféra; nákupní chování; Space management; uspořádání prodejní plochy Citation: ŠÍMOVÁ, Sandra. Space management vybrané obchodní jednotky. České Budějovice, 2022. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/60697