Original title:
Marketingová komunikace univerzit třetího věku
Translated title:
Marketing Communication at the Universities of the Third Age
Authors:
SEDLÁČKOVÁ, Iveta Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zaměřuje na analýzu marketingové komunikace univerzit třetího věku a také porovnání komunikace vybraných univerzit, které jsou součástí Asociace univerzit třetího věku. Bakalářská práce obsahuje teoretický výklad důležitých pojmů z oblasti marketingového mixu, marketingové komunikace a univerzit třetího věku. Další částí práce je teoretická část. Ta se zakládá zejména na dotazníku, jenž vybrané univerzity vyplnily. V této části se nachází také porovnání marketingové komunikace univerzit třetího věku a návrhy na její vylepšení.The focus of this work is on the analysis of marketing communication at the Universities of the Third Age. The subject of this study is to compare promotion at the chosen Czech Universities, which participate in the Association of Universities of the Third Age. The work contains a theoretical interpretation of basic terms of the marketing mix, marketing communication, and the Universities of the Third Age. The thesis also conatins an assessment of the result of the analysis, which is based on a questionnaire intended for representatives of the Universities. From the results of the analysis, it is possible to determine measures to improve performance.
Keywords:
marketing; marketing communication; University of the Third Age; marketing; marketingová komunikace; univerzita třetího věku Citation: SEDLÁČKOVÁ, Iveta. Marketingová komunikace univerzit třetího věku. České Budějovice, 2021. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/60191