Original title:
Využití relaxačních technik učitelem ve výuce na 1. stupni základní školy
Translated title:
The application of relaxation techniques at elementary school
Authors:
EŠNEROVÁ, Kateřina Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá využitím relaxačních technik ve výuce na 1. stupni základní školy a konkrétními relaxačními technikami. Cílem práce je zjistit, jaké relaxační techniky využívají učitelé ve výuce na 1. stupni základních škol a jaké existují rozdíly ve využívání relaxačních technik s ohledem na typ školy. Pro výsledky šetření je použita metoda polostrukturovaného rozhovoru, zúčastněného pozorování a analýzy dat.This diploma thesis focuses on the employment of relaxation techniques in primary school teaching and the particular relaxation techniques. The aim of the thesis is to find out what relaxation techniques are used by teachers in primary schools teaching and which defferences can be found in the use of relaxation techniques according to specific type of school. Semi-structured interview, participant observation and data analysis are used for the reset of the research.
Keywords:
Alternative schools; art therapy; breathing exercises; Jacobson´s progressive relaxation; music therapy; relaxation; relaxation techniques; Schultz's autogenic training.; yoga; younger school age; Alternativní školy; arteterapie; dechová cvičení; Jacobsonova progresivní relaxace; jóga; mladší školní věk; muzikoterapie; relaxace; relaxační techniky; Schultzův autogenní trénink. Citation: EŠNEROVÁ, Kateřina. Využití relaxačních technik učitelem ve výuce na 1. stupni základní školy. České Budějovice, 2021. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/60068